Tjejhelg...

Helgen har vart underbar ;)...avkopplande läge och härlig utsikt. Vi startade vid middagstid i fredags och gjorde ett stopp vid "Torp" (köpcentrum), där åt vi lunch och tog sen en shoppingrunda.
Det inhandlades väskor (av A & C), jeanstunikor (av mig, A & E-K...dom blev pålurade dom av mig sa dom men det var faktiskt dom som dök på tunikorna när jag hittade dom ;). När vi betalade så sa expediten: det var väldigt vad ni hade roligt i provrummet ..vi var nog lite fnittriga och flamsiga...och visst hördes vi ;). MEN.. jaaa kul hade vi! Lite smått & gott & drycker inhandlades oxå innan vi åkte vidare.
Väl framme vid Bokenäs så checkade vi in och sen snabbade vi oss ner till Jacuzzin (varmt o skönt..o utomhus). Kändes lyxigt att sitta där med en god öl/vin...provade även den lilla poolen och panoramabastun med underbar utsikt!






Kvällen ägnades åt mat och dryck i lgh...och en massa "tjöt" såklart, hade även ett öga på Idol men det var inte många som va nåt att ha denna kvällen. Vi var alla ganska möra efter en lång dag så det blev sängen tidigt.

Lördag morgon ringde larmet kl 7.30...vi ville ju äta frukost ihop och några av oss hade behandling redan kl 9. Frukostbuffen innehöll allt man kunde tänka sig ;)...tyvärr vaknade jag med både huvevärk och nackavärk ;(, så jag kunde inte njuta så av den...men hann med en timmas sömn/vila + en tabl och som tur va så hjälpte det. Kl 11 var det dax för mig att få min behandling. Jag hade valt:
Hanakasumi från badritualerna i Japan
Kroppsbeh innehåller en varm kroppspeeling som tas bort med mjuka japanska dukar och en lång fotmassage med akupressur. Därefter följer en avkopplande massage med närande sheasmör och dofter från Asien (körsbärsblomma). Döda hudceller försvinner och huden blir mjuk, återfuktad och len. En lyxig och ljuvligt avkopplande spabeh.
Det var ljuvligt...
Sen var det lunchdax ;) och den gick inte av för hackor...först började vi med en massa plock: kavringtårta, olika sillar, ostpajer, skaldjurtårta av nåt slag, champinjoner, ägg mmmm. Det fanns två alternativ till huvudrätt... en pasta oxå oxbringa med rotmos som jag tog.


Som tur va så gick vi en tipspromenad efter all dennna goda maten...(C i vårat gäng lyckades faktiskt med att få 2a pris!)...här kommer några bilder på omgivningarna...


Sen passade det bra med ett varmt jacuzzibad igen och en sväng i bastun innan det var dax att duscha och göra sig snygger inför trerättersmiddagen på kvällen.
Förrätten var : karljohanssvampsoppa med en terrin gjord på anklever och oxbringa, sallad med pinjenötter och balsamicovinäger.
Huvudrätt: hälleflundra med gott täcke och potatiskroketter, späda morötter med apelsindressing.
Efterrätt: moccabakelse(kall) på nötbotten, apelsinflarn, hallonsås och lite hackad dajm över.


Denna goda öl drack vi i helgen










Och här ser ni vårt boende



Söndagen startade med den goa frukostbuffen, sen hann vi med ett yoga pass...inte så jäkla lätt men man gör vad man kan ;). Sen packade vi ihop och åkte hemåt till våra familjer som saknat oss massor ;).
TACK! för en underbar helg...då får vi se vart vi åker nästa gång...


Kommentarer
Postat av: Lene-Therese

Myspys! :)

2009-10-12 @ 15:54:17
URL: http://lenetherese.blogg.se/
Postat av: Malin B

Vilken härlig helg!!! Så skönt och härligt och glatt ni har haft det.

Grattis i efterskott på din födelsedag!

2009-10-13 @ 07:48:58
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Katta

Tack alla för en jättetrevlig helg!! /Katarina

2009-10-13 @ 08:41:55
Postat av: Malin B

*Svar från min blogg:*

Jag kan så himla lite om sprutan och vad det är för risker så jag tar tacksamt emot alla tankar!

2009-10-13 @ 14:27:40
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: lisbeth

Hej har bestämt mig för att lägga ner min blogg då jag inte känner så stor motivation till den längre, vi önska dig lycka till med din blogg i framtiden.



kram Lisbeth

2009-10-13 @ 21:42:11
Postat av: Carita

Så härligt ni har haft det! Fina bilder. Skulle själv också snart behöva lite avkoppling. Maken är i Sverige nu, det är höstlov i skolorna här nämligen o han är ju lärare.

Jag hade ingen möjlighet att följa med, men en kryssning eller stadssemester ska det bli så småningom, bara värsta stressen på jobbet med kommunalvalet är över.

Kram!

2009-10-14 @ 09:37:03
URL: http://debutsky.wordpress.com
Postat av: Vicki A

Åhh...det ser ju jätte mysigt ut! Skönt att komma iväg lite emellanåt. Kram

2009-10-14 @ 10:58:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Min profilbild

bloglovin