Väntar på advent...

Ja nu längtar jag riktigt ordentligt efter advent...att få sätta upp nya gardinerna...ta fram alla stakar & stjärnor...baka lussekatter (med saffran!)...lägga på nya röda mattan i köket...och att få tända det första ljuset i denna...

 

Beställde den idag och den ska komma nästa vecka, dom va slut i svart men dom skulle få en ny leverans på fredag ;). Tycker den är så läcker! Iår ska det vara röda ljus i den, kommer att bli så bra.

Imorrn blir det en sväng till pappa eftersom jag inte va hemma på Farsdag och kunde åka dit då. Egentligen är jag emot dessa dagar för jag vet hur tråkigt det är för dom som inte har sin mamma eller pappa kvar i livet (min mamma dog 1992) och dels för att det är sån hysteri med paketer...försöker hålla igen så att det inte blir mer & mer för varje år...tycker att tanken räknas och det räcker ju att bara träffas och umgås. Vet att pappa oxå tycker så..men nåt ska han ju få såklart ;)...nåt att värma fossingarna med och nåt att mumsa på kanske? eller en hög med lotter, för det älskar han ;).

OK, ha en fin kväll...nu ska jag kolla på "Bonde söker fru".

ÄNGLAKRAM!


Kommentarer
Postat av: Annica

Har också en ny ljusstake till advent,såg tipset i Hemmets veckotidning,lite roligt med nytt,fast barnen säger att det ska vara som det alltid varit.

2009-11-14 @ 15:45:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Min profilbild

bloglovin