Grilla...Cykla...Anksim...Cruising = Helgen...

Det har vart en fullspäckad helg som startade med Ullaredsresan i torsdags, avfärd ca 5.30
(blev nåt sena pga att L ställt klockan fel). Vi var iallafall framme 8.15 och sen började shoppingen, det var såå lugnt och skönt i affären, precis lagom med folk och ingen kö för att komma ut heller ;).
Vi var nöjda alla tre!
Valborgskvällen firade vi med grillning hos gubens bror L med fam, det var god mat & dryck och trevligt sällskap. Vi rundade av kvällen ganska tidigt eftersom jag skulle upp och jobba...och svåger & svägerskan skulle till Göteborg med äldsta dottern på danstävling (dom vann grupptävlingen, GRATTIS).
När jag jobbat klart på 1 maj så invigde vi vår nya grill, guben grillade biffar och lite fläskkött,
det var såå gott ;). På kvällen blev det en cykeltur runt "ånarundan" med våra grannar G & J.
Vi hade en vätskekontroll (öl & snacks)...och njöt av en härlig natur.

       

     


På lördagen så var det fullt av aktiviteter i vår lilla stad...veteranrally, Bosse "bildoktorn" var här, LIONs anksim och avslutningen på dagen var cruisingen. Eftersom min gube är engagerad i LIONs så var han i farten nästan hela dan. Anksimmet är jätteroligt...2000 gula plastankor släpps ner i Tidan och sen fajtas dom ända in i mål. Man kan alltså köpa sig ett ankcertifikat och tävlar om fina vinster...alla ankorna är såklart numrerade. Jag hade anka nr 933 men den var inte med bland vinnarna ;(. Guben träffade "bildoktorn" och då var jag snabbt där med kameran.
Sen var det jobbdax för mig igen...men kl 21 slutade jag och då mötte guben upp mig och vi cyklade fram till stan för att titta på alla läckra cruisingbilar. Labbås Cruisers uppskattade att det var 800-900 bilar där, inte illa! Det fanns även ridande poliser på plats, det är vi inte vana vid här.

            
  
         


Med både jobb och alla aktiviteter denna helg så är jag ganska seeeg idag...tur att det är en "ledig" dag.
Ha en bra måndag, ÄNGLAKRAM till er alla!





Kommentarer
Postat av: Kattis

Wow vilken helg. Vad roligt.

Vi har också Ankrace på vår Kanalens Dag.

Då är det en massa jippon och så ankorna som simmar i kanalen.....lite mindre och gulare än de vanliga änderna man är van vid.

Här börjar det klarna upp lite. Kanske, hihi.

Ha det gott!

KRAM

2009-05-04 @ 10:50:50
URL: http://kattis11.blogg.se/
Postat av: Annelie

Härlig helg ni har haft, underbart!

Hoppas dagen idag blir lika fin.

Ha det så gott..kramen

2009-05-04 @ 10:56:36
URL: http://rospinglan.blogg.se/
Postat av: Diana

Gött med en sådan helg du!

Vi fick en ny lite större grill av svärmor som vi genast invigde och har nu använt för tredje gången. Gud va gott det ÄR med grillat. Mums!!

Sv: Vi har inget planerat gig åt det hållet, men håll koll på www.oddhagel.se så kan du kolla spelningar mm.

Kan ju alltid hoppas :)

Kram Di

2009-05-04 @ 13:58:42
URL: http://dianahagel.wordpress.com
Postat av: Malin B

Wow! Så mycket ni har hunnit med, så har du jobbat mitt upp i alltihop.

Tur att du hade kameran med när Bosse Bildoktor träffade din man. =)

2009-05-04 @ 21:38:34
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Kattis

Så, då hoppas jag att du haft en bra dag.

Må gott!

kramen

2009-05-05 @ 09:20:29
URL: http://kattis11.blogg.se/
Postat av: Lisbeth

mmm så gott med grillat



kram Lisbeth

2009-05-05 @ 23:28:51
Postat av: Lena

Ja det var en händelserik helg du haft!



Kul bild på din gubbe och Bosse Bildoktorn :D



ha en fin dag, kram

2009-05-06 @ 09:21:19
URL: http://lenakald.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Min profilbild

bloglovin