MC tur till Stockholm...

Vi startade vår resa mot Stockholm ca 9.30 i måndags, pausade när baken inte orkade mer...så det blev några stopp. Tog en avstickare till Söderköping för att kolla på en bil jag sett på blocket...
vet inte om det blir nån affär än, beror på vad han säger om vårt bud ;). När vi kom fram till hotellet (scandic Continental) så bytte vi om och tog oss en runda i Gamla stan.
Hamnade på ett supermysigt fik, där vi tog oss en latte...

         

Jag åt en nötkolapaj och guben en hallonpaj...det var sååå gött, vi njöt för fulla muggar.
Latten var så gulligt designad oxå ;).
Vi strosade runt och njöt av en härlig sommarkväll. Träffade även på några tomtar...


    


Nästa dag tillbringades i affärer, fikade även i gamla stan igen...det bästa med Stockholm enligt mig är just gamla stan...men blir nöjd på ett par dar ;). Vi kom iväg från Stockholm lite sent pga vissa omständigheter...så vi konstaterade att vi aldrig skulle hinna/orka åka hela vägen hem. Man kan ju inte turas om att köra precis eftersom jag inte har körkort för MC...och man behöver pausa några ggr på 40 mil. Guben ringde sin faster som bor utanför Norrköping och frågade om det fanns en madrass att låna ;) och visst fick vi göra de'. Vi var hos dem först efter 21.30, då stod dom på trappan och väntade...Sen blev det kaffe, mackor och lite tjötande innan vi stupade i säng, somnade som en stock. När vi vaknade idag så hade B gjort en superfrukost!
TACK snälla B & C för att ni är så gulliga. Välkomna till oss oxå!
Såhär fint bor dom...

         

Deras två katter Vilgot (Ville) och Kirre ser ni där oxå, tror att B sa att dom är 15 & 13 år gamla, tydligen så är dom lite skygga men vi fick klappa och klia dom ;).
Några som blev överlyckliga när vi kom hem var våra små dogs...jag är oxå glad att vara hemma...borta bra men hemma bäst...
KRAM!

Kommentarer
Postat av: Lisbeth

Vilken mysig resa, jag älskar också gamla stan i Stockholm, vi ska upp till Stockholm den 22 juli med min svägerska och min mans bror,det blir säkert gamla stan och sen ska vi gå på grönan på kvällen

:-) längtar massor....



kram

2009-06-25 @ 10:12:52
URL: http://dreamscapes.blogg.se/
Postat av: Ninni

Vilken härlig utflykt..älskar gamla stan det är såå mysigt!



Gulliga kissekatter!! Jsså du gillade inte min ödla den som var såå söt!



kram kram

2009-06-25 @ 18:04:06
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Jen

Trevligt låter det. kram

2009-06-25 @ 21:38:43
URL: http://jennyvestbro.blogg.se/
Postat av: Malin B

Borta bra men hemma bäst stämmer på mig också.

Vilken supermysig fika!!! =) Verkligen fin design.

Härligt mottagande av era släktingar som bor himmelskt vackert.

2009-06-27 @ 19:43:49
URL: http://malinbayard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Min profilbild

bloglovin