Det årliga besöket...

i kyrkan var igår när det var Julton, det är så otroligt pampigt, stämningsfullt, fridfullt och mysigt med sång och musik i kyrkan. Har haft som tradition i några år nu att gå på detta som alltid är söndagen före jul. Jag och svärdotterns mamma T ställde oss i kö kl 17...och jag kan säga att vi va inte först;), insläppet var kl 17.30 och då var det lång kö åt alla håll framför vår fina kyrka.
Vi fick iaf bra platser och kunde njuta av julsångerna i 1 tim och tre kvart;).
Vi har en önskan om att kunna vara med i en av körerna nästa år...men vet inte om dom blir så glada över min hemska sångröst...men jag kan mima bara jag får vara med;)



Jag har gjort lite microknäck idag, tycker det är så smidigt och snabbt går det...använder sen lilla tupperware kannan och häller upp i formarna...så enkelt så;). Har ju klätt granen oxå ja, guben tog in den igårkväll och så satte vi i ljusen men sen fick resten vara tills idag.
Min gran är grön;)...ja för det är en riktig gran som luktar gott;)...sen har jag röda & guld kulor i oxå guldglitter...har även några småpynt som jag sätter i av nostalgiska skäl...såna som sönerna gjort, några tomtar och en ängel!
Har planer på att byta färger nästa år...vitt & silver kanske...jag kan ju fundera på det ett tag;).

Ska fortsätta med småstökandet här hemma...
Änglakram till ER alla!

Ja just de ja...tänkte skicka iväg en sista minuten önskan till TOMTEN;)
visst vore det här gott att få mysa& sova i...

finns på Polarn & Pyret...


 

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Ninni

Mysigt att gå i kyrkan på Jul!



Ett sånt nattlinne skulle jag totalt trassla in mig i..nä jag håller mig till nakenskruden!



Ha en riktigt GOD JUL, kramen

2009-12-23 @ 10:59:48
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Diana

Kikar in för att önska dig en riktigt GOD JUL!

Kram Di

2009-12-23 @ 18:40:24
URL: http://dianahagel.wordpress.com
Postat av: Tove

ja visst var det mysigt med kyrkan. och vi skall visst gå med i ett av kören. har kollat deras hemsida och i januari kommer jag och hämtar dig så skall vi nog testa!!

men den nattklänningen får du nog avstå..det var litt av en sexdödare...stackars Juha.. ;)

2009-12-29 @ 16:31:47
Postat av: Diana

♥ Gott Nytt År ♥

2009-12-31 @ 16:46:31
URL: http://dianahagel.wordpress.com
Postat av: Ninni

Hoho var har du tagit vägen????

Kramen

2010-01-06 @ 10:57:48
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Jesssica

Trevligt!

Är det "min" kör tro????!

2010-01-07 @ 22:01:51
Postat av: Marie

Klart ni ska gå med i kören!! Finns ju både Harmony Gospel och Kyrkokören och Vulcans manskör, men det kanske inte passar ;-)

2010-01-29 @ 17:44:23
URL: http://magulli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Min profilbild

bloglovin