Allsång på Liseberg...

Jajamensan...igår åkte jag och min kompis A till Göteborg. Vi tog tåget och var framme vid middagstid, under promenaden till Liseberg så kikade vi lite i affärer och jag köpte mig ett par ECCO skor (har invigt dom idag och jaa, dom e hur sköna som helst). Middag åt vi på Hard Rock Cafe ;).
När vi kom in på Liseberg så gick vi en liten runda och kikade lite och vid 16 tiden så  satte vi oss för att få en bra plats, det var utlagda kläder lite överallt men vi tog ett par "tomma" stolar...sen bad vi ett par vakta åt oss medans vi bara gick för att köpa kaffe. När vi var tillbaka en kvart senare så var våra tröjor flyttade ;(...vad nu då...jo, då säger en sur kvinna (yngre än mig men jag kallar henne "kärring" iallafall)...jag har bokat alla 7 platserna här... nej säger jag då det låg inget på "våra" stolar...joo, men jag har bokat från den utlagda tröjan till den andra tröjan??? och hur i helvete ska vi kunna veta vad hon tänkt...Jag blev ganska irriterad men hon var såå jä...sur och vresig så vi orkade inte bråka med henne...fick sitta en rad bakåt och vi satt inte dåligt MEN det var principen...man gör inte så...då skulle det legat nåt på stolen, det hade jag godtagit.                        Nu var det inte bara vi som var irriterade över detta bokningssystem, det var många och from nästa år ska personen vara där på plats...man kan alltså inte boka och sen gå iväg i flera timmar...toabesök kan ju jag tycka är giltigt men...;). Allt detta enligt en person som pratat med securitychefen igår ;).

Allsången va iallafall jättebra...Paul Potts var ju en upplevelse att få se och höra live, vilken röst! Ja hela programmet var häftigt att vara med på "på riktigt" så att säga...kommer nog att göra om detta nästa sommar ;). Jag älskar att sjunga allsång eftersom jag sjunger hellre än bra...men det hörs ju inte när så många sjunger ;).

         

Hade glömt kameran hemma men tog en bild på oss med moben (därav kvaliten)..men ni ser iallafall hur skoj vi hade!!!

Kommentarer
Postat av: Ninni

Åhhh alla dessa knäppa påhittade bokningar det är som med solstolar..jag blev lätt ovän med en dam när jag var i Turkiet..haha!



Jaaa maten är görgooo i Grekland, men Turkiet är snäppet bättre..ha en bra dag, kramen

2009-08-13 @ 06:04:03
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Malin B

Å, vad KUL med allsång!

Jag var också på en sådan, dock inte på Liseberg, i år. Jätte skoj.

Det där med att boka platser borde vara "förbjudet" helt och hållet tycker jag. Vill du ha en plats får du snällt sitta där!

Härlig bild på er förresten.



Jag brukar alltid köra orange till hösten. Anar att det blir så i år också, ett tag var jag inne på någon snygg rosa färg så vi får se vad jag springer på. Jag har orangefärgade ljuslyktor som jag bara älskar och några bruna ljusstakar så det blir säkert något som matchar det till att sluta av med iallafall för då slipper jag köpa så mycket nytt...

Jag är ju en liten snåljåp när allt kommer omkring. Fast det låter ju bättre att säga att det är så fullt i skåpen att jag inte behöver dra på mig mera. ;)

2009-08-13 @ 21:02:21
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Lisbeth

Låter jättekul :-)

2009-08-13 @ 21:22:55
URL: http://dreamscapes.blogg.se/
Postat av: Ninni

Ja visst är det härligt at känna att man verkligen älskar varandra efter såå många år!



Ha en fin lördag..kramen

2009-08-15 @ 10:07:52
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Kattis

Hejsan!

JA, det har varit en bra sommar och man var ju utvilad innan den började så man har tagit tillvara på tiden.

Hoppas du haft det bra.

KRAM

2009-08-16 @ 22:12:33
URL: http://kattis11.blogg.se/
Postat av: Lisbeth

ja det var jättegott och kul :-)



har lagt upp receptet på den goda rabarbersangerian jag gjorde om du vill testa själv



kram

2009-08-17 @ 12:25:27
URL: http://dreamscapes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Min profilbild

bloglovin