Regnet de bara öser ner...

Nee, det är inte jag som sjunger utan det är den bistra verkligheten, det blåser och regnar som bara den, hoppas innerligt att det håller upp när jag ska cykla till jobbet kl 16. Guben har tagit bilen till jobbet idag (han pendlar till en grannstad) så då får jag vackert trampa hur vädret än är. I vanliga fall är det ju bara skönt att cykla den biten, tar ca 10 min men idag längtar jag inte alls efter att komma till jobbet som en dränkt katt.
Jag har precis haft min väninna A här på lite fika, hon fick smaka mina nötcremebullar som jag bakade i fredags, dom va goda sa hon. Vi har känt varandra sen vi började vårdlinjen 1980, det blir några år de.
Hon och hennes sambo C är även faddrar till yngste sonen P. Vi var oxå på semester med dom i Tunisien i juni, där hade vi det så varmt och gött. I ett par dar fick vi känna på dom varma saharavindarna som kallas siroccovindar, kan bara säga att det var en upplevelse, kändes som om vi satt i en bastu och en värmefläkt blåste, vindarna brändes. Kan iallafall rekommendera att åka till Tunisien om man vill äta och handla billigt.
Men vår favorit är ändå Grekland så dit ska vi nästa sommar igen, planerar att öluffa med våra grannar R. Dom ska tyvärr flytta iväg från vår lilla stad om några veckor så vi får skynda oss att planera innan dess.
Nix nu ska de bli lite mat i magen, KRAM!

Kommentarer
Postat av: Lene-Therese

Slapp du regnet nu då?

2008-11-10 @ 17:12:06
URL: http://lenetherese.blogg.se/
Postat av: Tove

hej

ja inte kul i regnet. lili har fått ny cykel så även om jag är hemma så måste sasa cykla. lili vill inte bli hämtad i bil. hon e rolig..;)

jag har varit hemma i två dagar. huvudet har inte varit som det borde har varit. migrän...

ha en skön kväll.

kram Tove

2008-11-11 @ 15:13:43
URL: http://mammakoch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Min profilbild

bloglovin