Igår: familjemys...idag: Gåsalunken

Igår samlades då hela fam W, först åkte vi till kyrkogården och tände ett ljus på min mammas grav (saknar henne jättemycket fast 16 år gått, sorgen finns ju fortfarande men man har fått lära sig att leva med den). Därefter åkte vi till gubens föräldrar för att säga hejdå till hans syster som ska åka hem till NewYork efter att ha varit här på besök ett tag. Sen drog vi hem och fixade äggalåda. Efter maten hamnade vi framför TVn där vi fick tränga ihop oss och kollade IDOL mm, mumsade godis oxå såklart.
Idag vaknade vi till en jättefin dag lite kallt men soligt så vi åkte iväg tillsammans med gubens lillebror L med fam för att gå Gåsalunken, det är en tipspromenad med praktiska stationer och resultatet blev väl lite skiftande. När man gått ungefär halva promenaden så kan man köpa grillad korv och det satt inte helt fel.
Nu håller vi på med middan här och det blir fisksoppa, guben e bäst på de'. Mums!
Resten av dagen blir nog lugn, store sonen med flickvän ska iväg på en Halloweenfest senare, får väl hjälpa till lite med utstyrseln kan jag tro.
Ha de gött, KRAM!

Kommentarer
Postat av: Lene-Therese

jag älskar äggalåda! vi har köpt ägg så ska nog göra det i veckan :D

2008-11-02 @ 23:04:29
URL: http://lenetherese.blogg.se/
Postat av: Tove

Fisksoppa..det hörs gôtt ut...

kram Tove

2008-11-02 @ 23:27:22
URL: http://mammakoch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Min profilbild

bloglovin