Det kostar.....

Ja att ha hund är inte gratis precis...våra två är nyfriserade nu i december och det gick på 500 kr / st, idag var det så dax för den årliga vaccinationen och där rök 500 kr till...sen har man ju försäkringen oxå den ligger på ca 300 kr / månad...
Men tänk vilken glädje dom ger oss dom små liven, vill inte vara utan dom alls, det är ju dom som är glada när man kommer hem ju  ;). Man har gratis sängvärmare oxå, den gamle ligger mellan mina fötter och lilleman ska vara på ryggen eller allra helst under täcket och gosa ner sig. Det är ju vårt eget fel som låtit dom komma och sova i sängen men mig gör det inget, känns jättekonstigt när dom inte är där. Hur gör ni med era hundar?
Idag har jag handlat några klappar som ska åka ända till Norge, lite knasigt att släpa klappar så långt men vill ju att våran M ska ha nån klapp från mampap med sig ju. Ska handla mer klappar men tar det en annan dag, tänkte att guben skulle vara med och köpa nåt oxå. Han blir säkert jätteglad över min ide  ;).
Dax att fara till jobbet nu då, KRAM !

Kommentarer
Postat av: maud

Jisses.. Sängvärmare ja.. NI ser.. man duger inte utan är utkonkurrerad av 2 små kryp.. ;-) "Det är ju vårt fel att dom".. NÄÄ, det är det inte.. inte MITT fel i alla fall! DOM har var sin egen DYR Biabädd som GÅR att flytta från köket till sängkammaren.. Så det så! :-)

2008-12-17 @ 17:33:15
URL: http://maudsanglar.blogg.se/
Postat av: Lene-Therese

Snyggt, Juha har kommenterat i ditt namn? :P Sicken snik. Men, de kan liksom sova bra med dig. Mig mosar de, trampar på och bråkar med bara ;P Jag tror du måste ligga still precis hela natten eller? Går ju inte att röra på sig med dem där för de blir ju så arga ;P tihi. Ses sen :)

2008-12-17 @ 20:17:08
URL: http://lenetherese.blogg.se/
Postat av: maud

Svar: dom blir inte arga!!! och det var inte jag som skrev ovan det var min gube som inte kunde ändra namn..

2008-12-17 @ 21:22:55
URL: http://maudsanglar.blogg.se/
Postat av: Lisbeth

Hej kul att du mår bättre :-)



2008-12-18 @ 15:59:38
URL: http://vipelyckan.blogg.se/
Postat av: Nettan

Tur att man har hundar som inte ska friseras. Ha, ha ! Här blir det bara furminatorn som är suverän - funkar också på långhåriga hundar.



Vi eller jag kanske ska säga JAG lät ju den första hunden komma upp i sängen då han var så liten när han kom hem, och då kan man ju inte låta dom två nästa ligga på golvet heller. Ha, ha !

Så nu har jag 4 snarkande karlar i sängen på nätterna. Ha, ha !



Vad är det för hundar du har ?



kram

2008-12-18 @ 16:15:29
URL: http://hasselby.blogg.se/
Postat av: Lena

Ja gratis är det inte, fast jag klipper vår hund själv så där spar jag lite pengar :) men å andra sidan får han inte tjäna som sängvärmare så då går det väl jämt ut :)



Gosiga och mysiga är de iaf och värd alla pengar jag får lägga ut på honom!



Ha en fin dag! :)

2008-12-18 @ 16:21:53
URL: http://lenakald.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Min profilbild

bloglovin