Caffe latte!!!

Älskar caffe latte;)...och ja jag har gått på reklamen...MEN är faktiskt glad över det...är görnöjder över att jag köpte mig en Latte Pronto...




Oj vad den ser stooor ut...men bilden ljuger;)...såhär goda latte blir det iaf...med lite kanel på är mumsigt! Rekommenderar verkligen denna mjölkskummare!

Vill ha några snyggare glas/muggar till latten...får leta efter det;).
Här är det en riktigt blåsig söndag...guben ska iväg och rida med några kompisar och jag ska snart jobba;(.
Ha det gött=)

Kommentarer
Postat av: Pysseliten

ja har säpänt upp den på en spånskiva . Det är Marimekko duschdraperi ,tänkta att det skulle hålla länge än ett tyg sen vart det billigare med :)

tyget skulle gå på 1500;- och draperiet kosta 465:-

:) Känns som jag spara lite :)))

Det ser gott ut med Latte :)

2010-04-18 @ 13:37:18
URL: http://pysseliten.blogg.se/
Postat av: Malin B

Det är KUL när man hittar kul och bra grejer. Ibland kan ju reklamen vara helt annat än verkligheten. ;) I bloggar kommer det ju ofta bra tips och idéer! =)

Här är det också lite höstruskigt väder i dag, efter en promenad på 70 minuter med vovven så har jag städat lite på vinden. Jag har tänkt på det så länge men varit så trög i starten. ;)

2010-04-18 @ 14:33:26
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Ninni

Mums mums med Latte..ha en gôrbra dag..kram

2010-04-19 @ 08:15:02
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: mo

Hej gumman.....så synd att jag inte dricker kaffe, det ser väldigt mumsigt ut :)

Tack så mycket för utmärkelsen jag fick av dig (bättre sent än aldrig ;)....Har haft en liten bloggpaus igen.

Jadu, här snöade det oxå igår, så trist, men det försvann fort, tur det....



Konstrottingmöbler är himla snyggt (köpte oxå ett möblemang förra våren o är så nöjd)....men lite dyrt är det såklart.



Ha en underbar dag, kramar

2010-04-21 @ 11:17:50
URL: http://medaljongen.blogg.se/
Postat av: Lotta

Det ser verkligen jättegott ut, men jag dricker inte kaffe överhuvudtaget:(



svar:

Vad är huset målat med för typ av färg idag?



Kulörmässigt tycker jag vitt absolut är ett bra alternativ.

Jag har det själv hemma sedan 2 år tillbaka,

och tvättar inte fasaden oftare nu är förut.

Bryt den gärna något så den inte är "kritvit"

(Ett bra alternativ är "eggvit")

Viktigt är just att använda en färg av bra kvalité!!

Jotuns Demidekk har jag själv på mitt hus. Och som du ser här ovan så är den med på de listade bästa färgera som Folksam gjort.



Angående svart så tycker jag också att det är jätteläckert, men det är ju mer en "modefärg" just nu, som jag tror att man tröttnar fortare på. Dessutom står sig ju en svart färg mycket sämre p.g.a att mörk färg alstrar värme och bleks fortare.

LYCKA TILL med valet.

Postat av: Camilla

Ser verkligen MUMMA ut!!!

2010-05-31 @ 09:17:01
URL: http://husnr8.blogg.se/
Postat av: Malin Inspiration & design

maud; Hej!

Det är så snyggt med svart hus, jag är så glad att jag fick med mig sambon på det. Han var också tveksam förut till det. Men efter att ha visat honom några svarta hus och med lite övertalnings å övertygade jag honom. :) Jag har också hör det där med att det bleks och inte håller så bra. Jag är inte så insatt i det faktiskt, det är gubben som sköter det där med att kolla upp sånt. :) Vi ska ju ha matt svart och jag frågade honom i dag om han inte trodde att det kommer att bli lättare blekt om det är matt men det trodde han inte. Vi har en jättefin grön färg nu som vi har haft i 10 år, absolut inget fel på färgen, har fått mycket beröm för den men vi känner att vi vill göra något nytt och själv är jag väldigt svag för svarta hus, samt att jag tycker att det är kul med någon färg som inte "alla andra" har. :) Färgen vi har köpt heter är från Beckers och heter "Perfekt". Finns i olika mattheter och vi ska ha den mattaste av dem.



Vitt hus som du nämner är väldigt fint det också men det går bort för oss. Dels för att sambon inte är så förtjust i det men även för att det inte funkar så bra är vi bor, vi bor vid en väg, den är inte jättetrafikerad men man ser på vindskivorna hur dem blir och vi har ingen lust att tvätta huset hela tiden för att hålla det snyggt. Däremot kanske vi ska ha en vit gavel på altanen, vi får se lite hur det känns när den är byggd. Lycka till med färgval, det är inte lätt i denna djungel och inte heller är det lätt om man vill/ tycker olika. :)



Jag hoppas att vi ska bli nöjda med huset efter ommålning, det känns lite pirrigt även om magkänslan säger att det kommer att bli bra. :)

2010-06-03 @ 21:17:05
Postat av: Sandra | Inspirera Mera

Det såg riktigt gott ut!

2010-06-06 @ 22:26:54
URL: http://www.inspireramera.se
Postat av: Malin Inspiration & design

Maud; Tackar! :) Jo, det går bra. Nu har vi bestämt oss för vilken färg, så det är bara att sätta igång och måla. :) Det ska bli så spännande. Jag är verkligen glad att Mattias gav med sig på detta. :)

Så ni ska också ha svart? Det är ju så snyggt!! Ja, min gubbe ville hellre med ha svart än vitt. Här där vi bor, hade vi inte kunnat ha vitt, eller kunnat hade vi väl men det är ganska mycket trafik vid vårt hus och vi vill inte lägga ner en massa jobb på att hålla efter huset. Man ser ju bara hur vindskivorna blir. Hoppas ni blir nöjda med ert "nya" hus! :) Trevlig kväll på dig!

2010-06-19 @ 20:12:08
Postat av: Anna

Du måste blogga Maud, :)

2010-06-21 @ 00:20:06
URL: http://alltomannaa.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Min profilbild

bloglovin