2/4-1988 <3<3<3

...jaa, det är dagen då vi gifte oss! Vi hade ett enkelt bröllop hemma i vårt hus som då va nybyggt, vi flyttade in i dec-87. Mellansonen skulle döpas och prästen var vår granne;)...så först bokades bara dop...men sen kom vi på att vi kunde gifta oss samtidigt...mest lite så där hemligt för att guben va livrädd för svensexan =).
Så våra föräldrar fick veta ca en vecka innan och närmsta vännerna dagen innan;). Då kändes det helt perfekt, lugnt och skönt med bara våra närmaste närvarande och vi va nöjda med dagen...och hela familjen fick samma efternamn W. Skulle inte vilja ha gjort det annorlunda då...men skulle vilja "gifta om mig/förnya löftena" i en kyrka...kanske blir det så;)...den som lever får se;).

Igår firade vi alltså 23 årig bröllopsdag...och vi firade med lite god mat & vin.
Först åt vi entrecote som guben stekt så där perfekt, lagom blodigt och det bara smälte i munnen. Jag gjorde en grekisk sallad och guben fixade till en tzatsiki.
Efterrätten såg jag ju på TVn i veckan och kände direkt att DEN ska vi prova (se föregående inlägg). Det var alltså hjortronsylt, mögelost och ovanpå råsocker som karamelliserades i ugnen...mmmm..,kan bara säga att den va lika god som jag trodde...underbaaar!





Såå mysigt bara att duka lite fint och sitta ner och njuta av maten & sällskapet i lugn & ro...
Nästa helg blir det mer myspys för då har jag ledig helg och vi åker på en SPA weekend...där blir det massage, bad mm. Lördagkväll blir det 3 rätters och sen den efterlängtade hotellfrukosten på söndagen såklart;)

Änglakramar <3 var rädda om varandra & ta vara på kärleken <3 njut av NUet!

Kommentarer
Postat av: Lene-Therese

Vad mysigt :)

2011-04-03 @ 09:37:12
URL: http://lenetherese.blogg.se/
Postat av: Ninni

Grattis i efterskott.

Åhh den efterrätten måste jag prova nångång...den verkade sagolikt god.

Bäst att printa ut receptet men en gång=)



Ha en fin söndag, kramen

2011-04-03 @ 12:03:09
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Malin B

Mysigt firande, helt i min smak.

Att förnya löftena kan ni väl absolut göra!

Här har det aldrig blivit något bröllop, trots att det i år är 20 år sedan vi flyttade ihop. Kära tid vad åren går. "Alla" verkar tro att vi är gifta, får ibland brev med "fel" efternamn på. ;)

Ett gammalt strävsamt par du vet.

Kram!

2011-04-03 @ 15:25:17
URL: http://malinbs.blogg.se/
Postat av: maria

Önskar dig en kommande toppenvecka <3



Kramar Maria

2011-04-03 @ 22:14:26
URL: http://www.forsnetblogg.se/Maria
Postat av: Malin B

Jag skulle inte räkna stegen om det inte var tävling, jag går ju ganska mycket i vardagslag trots att jag har ett stillasittande arbete. Jag måste dock säga att en tävling gör att jag vill gå ännu mera och det är väl det som är vitsen, att alla ökar på lite oavsett vad de brukar gå. Det ska bli spännande at se den där steglistan senare i veckan.

2011-04-05 @ 07:02:54
URL: http://malinbs.blogg.se/
Postat av: E

:) Wow ! 23...



Bröllopsdagen är speciell...en tid att minnas, uppskatta, reflektera och växa samman än mer...



~CONGRATS~



Lite sent, men very very very välment !



Stora kramar, BoE

2011-04-05 @ 23:45:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Min profilbild

bloglovin