Älskade altan...finfin present<3

Fick ett ryck i lördags...var på morgonpromenaden med hundarna och fick den där fixarkänslan;)...i vanliga fall så känner jag inte för att greja så mycket när jag ska jobba lördakväll sen...
Så efter frukosten vart det ut på altan och röjde ut allt som stått där under vintern...när den va tom så dammsög jag överallt och torkade av möbler mm.
Sen kom det roliga ;)...hade en ommöblering (stavning??) i huvet så va tvungen att testa den...och blev "göranöjder" =).
Lagom tills jag var klar hade guben vaknat till liv så vi tog fmkaffe därute direkt...älskar denna altan nu, e sååå jä*** glad att vi satte in rutor mm i höstas...blir ju första våren & sommaren som vi har det nu;)

Såhär var det förra året



och nu är det såhär



bytte plats och vände på grupperna lite...mysdelen blev mycke mysigare;) och matgruppen fick bättre med plats, kan lätt ställa dit två stolar på var gavel så har vi plats för 8 =) och det är vi ju när alla söner & flickvänner e hemma!
Har lite inköp som väntar...rullgardiner till fönstren, tygdraperier/gardiner till dörrsidan...finns ett svart/vitt strormönstrat tyg på IKEA som jag har tänkt mig...hade först tänk lamellgardiner men ändrat mig...har en bild i huvet och det brukar bli bra;)
Vi väntar oxå på altanmattan...grafitgrå...skulle kommit förra veckan men hoppas den dyker upp innan påsk...

Vi åt middag "ute" i lördags oxå...ni ser ju vilken klen och frusen soldatson jag har...vi andra frös INTE!
Det vart kasslergryta med sallad;)...övriga hade ris till men jag äter ju inte dom kolhydraterna...

 

Måste bara få visa vilken fin present jag fick av min goa arbetskamrat J

 

...har letat efter ett sånt här förkläde länge, länge...både på tradera och återbruk...men dom jag tyckt om har blitt för dyra eller slinkit mig ur nävarna på ett eller annat sätt...

Nu hade J fått fatt i några stycken när hon var med och röjde ett gammalt "bo"...och

hon e så jä*** snäll så hon ger ett till mig!

TACK! e såå himla glad...det e så läckert...så 70 =)

 


Kommentarer
Postat av: jenny

Hej!

det var urläckert klart jag ville ge det till dig.

kram

2011-04-18 @ 14:46:54
Postat av: pysseliten

åhh så fint detta blev kolla den gruppen med den var den vi tänkt köpt .Men nu vart det ett eget bord .Ska bara hitta stolar med :) Härligt förkläde det ska du var rädd om min kopmpis som är expert på tradera saa att dom är kanon dyra .

2011-04-18 @ 17:10:54
URL: http://pysseliten.blogg.se/
Postat av: Malin B

Inte att undra på att du trivs på er finfina altan!!! Jätte fint, både före och efter tänkte jag säga.

Att sitta där och mysa och INTE frysa låter toppen.



Vad glad man blir när man får något som man varit på jakt efter så länge.

2011-04-18 @ 21:39:11
URL: http://malinbs.blogg.se/
Postat av: Malin B

Den 29 maj är sista stegardagen, samma dag som min tös konfirmeras. =)

Vad gullig du är som tror på mig. =) Det värmer!

2011-04-19 @ 06:51:54
URL: http://malinbs.blogg.se/
Postat av: pysseliten

ja godis ja det har jag inte ätit sen nyår :)

Men vet att jag kommer sälja en hel del imorgon på jobbet :)

2011-04-20 @ 21:41:16
URL: http://pysseliten.blogg.se/
Postat av: Marie

Åh vad avundsjuk jag blir på alla med en altan med tak och väggar!! Det har inte vi så man kan ju aldrig "mysa" till det ordentligt! Ha en skön påsk!!

2011-04-21 @ 15:30:24
URL: http://magulli.blogg.se/
Postat av: pysseliten

glad påsk njut i helgen kram

2011-04-21 @ 21:52:01
URL: http://pysseliten.blogg.se/
Postat av: E

Känns alltid lite nytt o fräscht att byta plats på möbler. Fint blev det. Gillar förklädet jag med, underbara färger. Blir glad när man tittar på den ! :) xoxo

2011-05-28 @ 18:28:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Min profilbild

bloglovin