Min TRAGUS...nu ett minne blott...

Så som jag längtat efter att få ha ett örhänge just där...och nu äntligen gjorde jag det förra veckan...MEN den lyckan varade inte länge. Kände i helgen att det började svullna...och igårkväll på jobbet blev det olidligt ömt så jag gick och kollade i spegeln. Såg då hur örhänget liksom försvunnit in i flärpen och det var rött en bit ut på kinden, när jag försökte röra på det så pöste det fram var och blod. Förstår ju då att örhänget måste bort. Pratar med T som jag jobbar kväll med...men hon vågar sig inte på att hjälpa mig. Går då upp till nästa avd till mina vänner A-M & A och ber dom om hjälp. Vi bestämmer att det bästa sättet att få bort det är att ta 2 peanger och sen får dom dra åt var sitt håll. Det var inte lätt för dom att få tag men efter några försök lyckades dom. TACK, ni räddade mig ur en jä.....knipa!
Det är fortfarande svullet och jäkligt ömt...men nu har jag vart hos doktorn och fått en dunderdos penicillin utskrivet. Så det blir till att ta tabletter 3 ggr/ dag i 10 dar. Så typiskt min tur ;).
Lite surt att behöva betala 120 kr för läkarbesök och 170 kr för medicin...och inget fint i örat ;(. Summan av kardemumman blir : gå till en riktig piercare och inte till ett ställe som "skjuter" i örhänget..
Kan ju oxå säga att jag verkligen skött det så som man ska, tvättat och hållt det rent efter alla konstens regler...MEN det hjälpte inte, ska det gå dåligt så gör det det.





Nu ska jag ladda inför kvällens vårrus, vi är ett gäng från jobbet som åker till Jönköping.
Så mycket rusande blir det nog inte för jag & A-M ska gå med stavar. Hoppas på bra väder och en mysig picknick efter loppet.
Önskar er alla en bra dag! KRAM!

Kommentarer
Postat av: Daisybramble

Jag vill också ha en piercing där! Men det känns som om det gör så himla ont...

2009-05-12 @ 10:58:02
URL: http://www.metrobloggen.se/9
Postat av: Lene-Therese

Uschamej vad otäckt! Jag har ju inte ens hunnit kolla på den än ju. Får kolla in de nya slingorna istället :) När kommer det upp bild på dem på bloggen eller? :) Kram

2009-05-12 @ 11:32:37
URL: http://lenetherese.blogg.se/
Postat av: Nettan

Vilken osis. När du äntligen har fått den !



Lycka till ikväll på vårruset !



kram

2009-05-12 @ 11:56:50
URL: http://hasselby.blogg.se/
Postat av: Lene-Therese

Jag ska inte dit. Vi blev inte 6 pers så det sket sig. :S

2009-05-12 @ 12:22:58
URL: http://lenetherese.blogg.se/
Postat av: Ninni

Aj aj va illa tur du fick hjälp!



Vårruset minsann ja vi på jobbet verkar aldrig komma iväg på det vi pratar och pratar om det!



Kram

2009-05-12 @ 17:01:45
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Carina

Vilken otur för dig , du som var så glad. Hoppas att det läker snart. Kram Carina

2009-05-14 @ 11:17:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Min profilbild

bloglovin