Fira eller inte fira....

Ja så är det då farsdag idag, jag är väldigt kluven till en sån här dag. Sen min mamma dog så är morsdag en pestdag och likadant är det ju för många även vid farsdag. Det är ju många barn som av olika anledningar inte träffar sin mamma eller pappa eller inte har dom kvar i livet, då blir ju detta en jättejobbig dag. Jag tycker att det har blivit för stor grej av att det ska köpas hit och dit och vilka tjänar på det jo affärerna såklart.
Det ska ju inte bli en tävling i vem som firar sin mam/pap mest det ger ju bara en massa dåligt samvete för många.
Nej, jag tycker att det kan räcka med en enkel fika bara för att träffas utan en massa presenter.
Barnensdag
finns ju inte längre så varför inte slopa dessa dagar oxå!
Nee, nu ska jag fixa maten för vi ska iväg och fika hos min pappa.....;)
KRAM!

Kommentarer
Postat av: Grannen

Du är en mkt klok och omtänksam god granne...Dagens blogg tål att tänkas på :/ -kram-

2008-11-09 @ 18:03:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Min profilbild

bloglovin