Pepparkaksdeg och julmusik

Nu har jag gjort iordning pepparkaksdegen så imorrn blir det alltså bakning. Gör alltid mammas goda recept med vispad grädde och äkta smör i, den e sååå god att äta, lätt att göra och framförallt lätt att kavla. Eftersom jag vill ha supertunna pepparkakor så är det ju bra. Inte för att jag nu älskar att kavla men känner att jag vill göra nåt som min älskade mamma gjorde nu när hon inte finns mer...och hon älskade att baka och kavla, hon kom alltid och hämtade barna så dom fick vara med henne och baka. Julen är fortfarande efter 16 år en jobbig helg för man tänker på allt som hon gjorde och älskade, hennes julpyntade hus som verkligen var pyntat högt och lågt men såå mysigt och fint. Ja, jag sknar dig älskade lilla mamma. Tror nog att du tittar ner på oss och hoppas att du är stolt när du ser vilka fina killar dina älskade barnbarn har växt upp till. Jag sitter här och minns och lyssnar på lite julmusik innan det är dax att göra sig snygger inför kvällen, för ikväll är det så dax att få 25 årsgåvan. Den delas ut i samband med kommunfullmäktigesmöte och sen ska vi få äta julbord på hotellet med dom oxå, fint värre! Så kära vänner nu måste jag göra mig iordning, KRAM!

Kommentarer
Postat av: Lene-Therese

Det är verkligen världens bästa pepparkakor!



Hoppas det blir bra ikväll nu då :)

2008-12-15 @ 17:15:34
URL: http://lenetherese.blogg.se/
Postat av: Lisbeth

Hej.

Nova är 5 månader i morgon ;-)

2008-12-15 @ 17:54:42
URL: http://vipelyckan.blogg.se/
Postat av: Annelie

Hoppas du får en riktigt fin och minnesvärd dag.



Appropå lilla mamma din så tror jag säkert hon är med dig och är stolt över pojkarna =)



Kramen

2008-12-15 @ 19:12:46
URL: http://rospinglan.blogg.se/
Postat av: Annelie

Hoppas du får en riktigt fin och minnesvärd dag.



Appropå lilla mamma din så tror jag säkert hon är med dig och är stolt över pojkarna =)



Kramen

2008-12-15 @ 19:13:35
URL: http://rospinglan.blogg.se/
Postat av: Grannen

25-år i kommunens tjänst...DE skall vara stolta över att ha en så trogen arbetstagare... Hoppas kvällen varit riktigt riktigt trevligt och att du nu blir jättejättesnygg i dina smycken, ser fram emot att se dem...

2008-12-15 @ 20:47:42
Postat av: Grannen

25-år i kommunens tjänst...DE skall vara stolta över att ha en så trogen arbetstagare... Hoppas kvällen varit riktigt riktigt trevligt och att du nu blir jättejättesnygg i dina smycken, ser fram emot att se dem...

2008-12-15 @ 20:49:22
Postat av: Lena

Oj, 25 år med samma arbetsgivare! Hoppas det blir en tillställning att minnas med glädje.



Vad kul att få göra din mammmas pepparkaksdeg...förstår att det måste vara speciellt :)



Ha en härlig dag, kram

2008-12-16 @ 10:46:00
URL: http://lenakald.blogg.se/
Postat av: Tove

ja visst känns det lite trist utan sin mamma, men jag är glad jag har kvar mina traditioner som min mamma har lärt mig. på det sättet får min lilla mamma va med. jag plockar fram lite av dom julsakerna vi hade när jag var liten, så får hon en extra plats i våran jul.

och mammas julbröd blir alltid bakat her hos oss. precis samma recept som hon hade.

hoppas du hade en trevlig kväll igår med priser och god mat.

ha nu en trevlig jul, så hörs vi nog under juldagarna.

kram tove

2008-12-16 @ 21:51:04
URL: http://mammakoch.blogg.se/
Postat av: Berit

Du kan väl sätta in din mammas pepparkaksrecept på bloggen, det vore kul. Sen hoppas jag att du är lika smart som jag att du kavlar ut degen direkt på bakplåtspapper så slipper man förstöra de små fina pepparkakorna.

Kramar och GOD JUL MRsBettan

2008-12-26 @ 00:49:56
URL: http://mrsbettan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Min profilbild

bloglovin